2016(e)ko urriaren 12(a), asteazkena


DENDA TXIKIEN DESAGERPENA



Lehen, dendak herri gehienetan zeuden, guztietan ez esateagatik. Herri batean ez bazegoen ondoko herria bos minututara zegoelako eta bertan bazeudelako zen. Bai janari dendak, bai arropa dendak, okindegiak… oso txikiak ziren eta gehienetan behar ziren gauzak besterik ez zeuden.



Gaur egun aldiz, herriko plazara joan eta geroz eta denda gutxiago daude. Beraz, non erosten du jendeak janaria, arropa, etxea garbitzeko produktuak… ? Komertzio handietan ain zuzen ere. Geroz eta enpresa handi gehiago ditugu. Oiartzunen bertan, alkanpo, Carrefour, Macro, Eroski... ditugu eta gainera Mercadona haundi bat egiten ari dira. Beharrezkoa al da 10 000 biztanle dituen herri batentzako komertzio guzti hauek egotea? Denok erosten ahal dugu denda guzti hauetan?



Normala den bezela, gehienok horrelako janari dendatan erosten dugu janaria edo etxeko pruduktuak. Abantaila asko dituela ezin dugu ezeztatu, barietate gehiago dugu, produktuak merkeagoak dira… baina bere desabantailak ere baditu. Hainbeste produktu dauden dendetan azkenean beharrezkoak ez direnak erosten ditugu, begi bistan jartzen baidizkigute tentazioa sorrarazteko. Beraz, gehienok horrelako dendetan erostera joango gara normala den bezela. Orduan, nola jarraitzen dute irekiak herrietako denda txikiak? Erantzuna oso ximplea da. Jende helduei esker, hauek tradizioa jarraitzen dute eta denda txikietara joaten direlako erosketa guztiak egitera.



Komertzio handietan, denbora gehieago galtzen da erosketa egiterako orduan. Adibidez, esnea erosi behar badugu, lakturale, marka blanka, kaiku… erosteko aukera izango dugu, beraz aukeratu beharra dago. Zein aukeratu pentsatzerako orduan denbora galduko dugu. Erabaki bat hartzerakoan aukeratu gabe uzten den hori izango da aukera-kostua.



Lehen mailako beharraz, ezinbestekotzat jotzen dira, beraz lehen mailako produktu gehiago produzituko dituzte. Honek ez du esan nahi bigarren mailako produktuak gutxi produzitzen direnik, hauen helburua erosleari tentatzea bait da, beraz gauza berri gehiago produzitzea da helburua erosleak probatzeko edo dena delakoa, erosleak asko erosi dezan.



Kontsumitzaileek, familitan edo etxeko ekonomiatan bilduta, zer ondasun edo zerbitzu kontsumituko dituzten erabakitzen dute, beren beharrak ahalik ongien asetzeko. Enpresak aldiz, ondasunen eta zerbitzuen ekoizpenari eta banaketari buruzko erabakiak hartzen dituzte, etekinen bat lortzeko, eskuarki.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.