Gaur egungo krisietan pentsatzerakoan, askok 2008 edo orain dagoen koronabiruseko krisian pentsatzen dugu. Baina askok ez dugun gogoratzen beste krisi larri bat, etorri ziren besteak handiagoak eta larriagoak izan zirelako edo ez jaio ez ginelako, puntukomeko burbuila da. Hau, interneteko enpresei nagusiki, eraso egin zion krisi ekomonimo bat izan zen, 2000en hasieran, eta askok 2008ko krisiaren aurreikuspen bat bezala deskribatzen dutena.
Krisi honek 1997 urtearen inguruan hasi egin zen. Garai hartan internet oso primitibo bat garatzen eta masifikatzen hasi zen, ez gaur egun bezala, mugatuagoa eta zerbait arraro bat bezala oraindik, baina hala ere inbertsionista asko, merkatu berri honetan, negozio aukera asko eta berria ikusi zuten. Horrez gain 4 urteko aldi honetan, ekonomia berri baten promesa batekin, hauek hasi ziren enpresa txiki berri askotan inbertitzen.
Hau interneteko merkatuan saturazio bat sortu zuen, eta 2001 inguruan, inbertsionistek ikusterakoan merkatu berri eta handi honek, merkatu tradizionalaren bezala edo oso antzekoa zela ikusterakoan, askok enpresa askoetatik kendu zituzten bere akzioak, ikusterakoan hauek hasi zirela ezer baliotzen. Hau 4800 intreneteko erorketa, desagerpena edo absorzioa eragin zuen 2000 eta 2003 urteen artean.
Nahiz eta bere egunean gertaera hau interneterako katastrofe handi bat izatea, aldi berean gaur egungo interneteko enpresa inportanteenei, Amazon edo Google bezala, handitzea eta garatzea lagundu zioten, bere konpetentzien erorketa edo absorzioa eta gero.
Ekonomikoki dionez hau erakutsi zion inbertsionisteei, nola nahiz eta merkatuko ekonomia bat efizientea izan dezan, arrisku handi bat direla eta nola zaidu behar diren espekulazioetaz, 2008ko krisia nabarmendu zuen bezala.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.