2021(e)ko azaroaren 9(a), asteartea

Ekonomiaren eragina garraio publikoan



Gaur egun arazo larri bat dago, kontaminazioaren gaiarekin eta aldaketa klimatiko ekartzen dituen ondoriekin. Horietako eragin nagusienetako bat garraio publikoa da. Gehienbat hirietan garraio publikoa asko dago, autobusak, trenak, topoak… Horiek munduari asko afektatzen die, bai ekologikoki bai ekonomikoki. 


Viajar en transporte público es seguro a pesar de la pandemia


Zenbaiterainoko eragina du ekonomia garraio publikoan? Argi dago, hirietan garraio publiko asko dagoela, eta hori gehienbat teknologia berrien abantzeekin bat dator. Horregaitik ekonomia asko mugitzen du, ez bakarrik garraioak emandako zerbitzuekin lortutako dirua, baita ere garraio horiek sortzeak, eta transporte berriak ekoizteak eragiten duen diriua. Beraz teknologiaren abantailekin etorri direnez ekonomia berriak sortzen dituen mugimenduak direla esan daiteke. 


Efektu indirektoak, lanari bariatuta daude, hau da sektore honek transportea zerbaiten gaitik erabiltzen dute bai, beste enpresen sortzen duten produktuak garraiatzeko, baita pertsonek hori erabili behar dutenean (turismoa, erosketak, lanak…). Honako hauek “on line” erosten dute ekonomia mugitzen.


Bestalde, ATUC-ren ustez mugikortasuna, herritarren eskubide bat dela esaten dute eta horreigaitik udal eta komunitaten esku dagoela pentsatzen dute. Espainan 8.108 munizipio daude, bertatik 120ek dute garraiopublikoa baina horietatik soilik 87 daude Estatuko aurrekontu generaletan barneratuak daude. 63 milioi euro. Honako hau ikusita esan daiteke ez dela oso erreza hori egitea. 1990.urtean subentziak %33ak estaltzen zuen baina 2007an soilik %16 estaltzera iritsi ziren..La economía colaborativa, en grandes cifras - Libre Mercado


Grafiko honetan ikusi dezakegu transporteak egitan zenbait garrantzia duen. Bertatik garraio publikoa berdea da, guztira %62a hartzen du.

Hori da ekonomian duen eragina beste kontzeptuen aurrean. Adibidez:Produktuak, serbizuak…

Gaur egungo arazo ekologikoak direla eta beste transporte motak jartzea proposatuko nuke, bizikletak, patineteak… eta horrelakoak jartzea gehiago ez kontaminatzeko. Baina argi dago garraio berriak jartzeko egoera on batean egon behar dela, eta gaur egun estatuko subentzioak % 33 eta %16koa estaltzen dute, eta hori oso gutxi iruditzen zait, hirietan garraio berriak jartzeko bizimodu hobeago bat sortzen. Beraz garraio publikoa duen eragina ekonomia oso zaila dela aldatzen pentsatzen dut.


NAROA RODRIGUEZ


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.