Zer da Twitch?
Denok ezagutzen dugu YouTube, historiako entretenimendu plataformarik handiena. 2005ean sortu zen, eta 2006an Googlek erosi zuen, gaur egun ezagutzen dugun Interneteko erraldoirik handiena. Boom handiena 2010ean iritsi zen gutxi gorabehera; lan berriak sortzen hasi ziren eta hauek hartzen hasi ziren kontuan: youtuber ospetsuak. Youtubek, batez ere, youtuber gazteek euren etxeetan egindako bideoak zituen oinarri. Gazteek horrelako entretenimendu amateurra erotzat hartzen zuten. Horrez gain, YouTube hainbat kanalez eta bideoz beteta zegoen: eskulanen tutorialak, brikolajea, teknologia, konponketak, dokumentalak, erreportajeak, gameplayak, erreseinak, abestiak, trailerrak, vlogak, komedia, esketxak, telebistako saio birkokatuak... YouTube komunitate guztiak etengabe hazten ziren, amaierarik gabeko urrezko meategi bat zirudien. Milaka gazte dirua irabazten hasi ziren bideo bakoitzaren publizitateari esker, YouTuber eta enpresa argiaren artean banatzen direnak. Hala ere, egun batean arauak gogortu egin ziren, edozein arrazoik balio zuen youtubek bideo bat "haurrentzako desegokia" bezala markatzeko. Bere aitzakia zen iragarleek ez zutela arazo moraletan sartu nahi haurrentzako egokiak ez ziren bideoetan publizitatea eginez gero, politikoki zuzenak ez ziren gauzak izan baitzitzaketen. Marrazki bizidunetako kanalak, eskulanak, eta, azken batean, haurrentzako edukiak, ekonomikoki oso bultzatuak izan ziren, beste enpresa batzuetan publizitatzen ez ziren enpresa horiek guztiak horietan babesten baitziren. Gainerako kanalek (ezagunenak eta YouTube iraultzen dutenak) arazo ekonomiko larriak izan zituzten "desmonetizazio" horren ondorioz, eta, izenak berak dioen bezala, bideo batek errugabeentzat desegokia den zatiren bat izan badezake, publizitateengatik diru etekina lortzeko eskubidea galduko duzu. Izan ere, enpresa askok ez zuten beren iritzia publiko egin nahi, baina iragarkien onurak, "Egokiak ez diren" bideoetan agertzen direnak, YouTubek jasotzen zituen, denak. YouTubeko arauak eguneratu ondoren, kanal askok itxi, lana utzi eta orria pasa zuten. Beste batzuek, berriz, beste kontratu batzuengatik biziraun ahal izan zuten, adibidez, bigarren planoan izateagatik edo bideoan edateagatik sortzaileei diru kopuru bat ordaintzen zieten edari energetikoen enpresak. Hala ere, gutxien espero genuenean, bigarren youtubeko kataklismo handia iritsi zen: copyright-a.
Copyright zuen abesti edota film baten segundo bakar bat duten bideo guztiak automatikoki desmonetarizatuko lirateke, ez erabat, sortzaileentzat soilik desmonetarizatuko liratekeelako, eta bideoek sortuko lituzketen diru-sarrera guztiak materialaren jabeek izango lituzketelako. Hau ia puntu paranoiko bateraino iritsi zen, bideoa bidaia batena bazen, eta hotelaren sarreran hiru segundoko kantua entzuten bazen bideoa ere hondatzen zen. Kantu bat kantatu edo txistu egitekotan hilabete bukaerara iristeari agur esan zeniezaiokeen. Hau amaiera izan zen askorentzat. YouTubek urrezko plataforma izateari utzi zion.
Beste plataforma batzuk ospetsu egiten hasi ziren, hala nola vimeo (gaur egun ia yahoo bezain inexistentea dena), edo Mixer, Microsoft erraldoiak egindako zuzeneko bideoetarako plataforma (bide batez, duela urte batzuk itxi zena). Gaur egungo benetako alternatiba eta konpetentzia, eta asko aldatu diren lekua Twitch da. Amazonen erosketatik etengabe zabaldu den zuzeneko transmisioen plataforma bat. Oso interesgarria da streamer-en fenomenoa eta modu autodidaktan garatu duten entretenimendu modua; baina horrek beste artikulu baterako ematen du. Twitchen funtzionamendua eta bere ekonomia suguiente bat da: Twitchen sortzaileek zuzeneko transmisio bat egiten dute. Ia edozertaz, zer gustatzen zaizun edo zer egin behar duzun.
Lan egin, marraztu, bideo-joko bat jokatu, bizikletan ibili, lagunekin egon, abestu edo musika egiten duzun bitartean transmititu dezakezu, edo, besterik gabe, kamera aurrean jarri eta elkar ezagutu eta entretenitu dezakezu, edo norbait sartu eta txateko mezuei zuzenean erantzun arte itxaron dezakezu. Bai, Youtuben iruzkinen atal bat dagoen bezala Twitchen zuzeneko txat bat dago idazteko, beste ikusle batzuekin edo streamerrarekin hitz egiteko. Hemen sartzen gara lehen moneta moduan. Ikusten ari zaren streamerra handiegia bada, hau da, ikusle gehiegi badaude, litekeena da zure mezua ez erantzutea, gehiegi egongo direlako. Horregatik, dohaintza bat bidal diezaiokezu, eta, horrela, zure mezua zuzenean agertuko da pantailan momentuan, eta ikusle guztiek ikusiko dute, eta streamerrak erantzungo dizu eta zurekin arituko da. Baina baliteke euro bat edo ordaintzen duzuna ez ordaindu nahi izatea mezu bat bidali nahi diozun bakoitzean. Horregatik, streamerrak harpidedunentzako txata aktibatu ahal izango du. Harpidetzen prezioa kontratu motaren araberakoa da: estandarra edo pertsonalizatua. Streamerra txikia bada, asko jota kontratu estandar bat izango du, eta horrekin baldintzak betetzen badituzu, Twitchek sortzen duzunaren% 50 eramango du automatikoki. Streamer handia bazara, harpidedun eta zale asko badituzu, Twitchek kontratu pertsonalizatua eskainiko dizu. Lehenengo mailako harpidetzek 5 euro balio dute hilean; bigarrenekoak, aldiz, streamerrak pertsonaliza ditzake, eta normalean 7 euro balio dute hilean. Gainera Amazon Prime badaukazu, ez duzu ezer gehiago ordaindu behar harpidetzea gatik, eta streamerrak ordainduko bazenuken bezain diru aina irabaziko du. Hileko harpidetza ordaintzearen truke, streamerreko emotikono esklusibo batzuk erabil ditzakezu, harpidedun soilen moduan hitz egin dezakezu, eta zuzenekoetan ere ez duzu iragarkirik izango (Twitcheko iragarkiak ia existitzen ez diren arren). Dena den, ordaindu nahi ez baduzu, streamerra ikusi ahala, kanaleko puntuak metatu ditzakezu, eta, ondoren, streamerrak erabilgarri izango dituen funtzio batzuk desblokeatu. Plataformak ere txanpon moduko bat du, bitak, eta horiek ere dohaintzak egiteko balio dute, baina ez dute zuzenean dirurik eman behar, nahiz eta modu berean funtzionatzen duen. Negozio eredu berezia da, baina oso iraultzailea, eta baliteke streamer-en fenomenoari buruzko blogari bat egitea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.