2016(e)ko azaroaren 4(a), ostirala

Iragarkiak


IRAGARKIAK:


Gaur egun, oso garatuta dago anuntzioen mundua. Telebista piztu eta hogei minuturo gutxienez anuntzioak daude telebistako kate askotan. Gainera anuntzio bera behin eta berriro errepikatzen da. Zein izan daiteke horren helburua? Denak aspertzea eta telebista gutxiago ikustea?

Ez ordea. Haien helburua guri gauza berriak erostaraztea da. Zergatik sortzen dituzte “cremas anti arrugas” eta horrelako produktuen anuntzioak? Nahiz eta etxean beste krema bat izan, horrelako bat erostaraztea da haien helburu eta ekonomia-eskasia izatea lortzen dute, hau da, guretzako behar bat sortuko da baina jende askok ez du behar hori asetzeko nahiko baliabide izango.

Kremen kasua aztertuko dugu baina horrelako kasu asko daude bizitzan. Iragarkietan esaten dutena, ez da egia beti. Lehen beti Nivea krema ematen zuten, baina gaur egun, denok anuntziotan iragartzen dutenaren atzetik gabiltza eta ezin liteke krema batek aurpegiko zimurrak kentzea, gehienez ekin egingo ditu baina desagertu ez. Horrelako produktuek, substantzia kimiko gehiago izaten dituzte eta nahiz eta ez iragarri, ondorioak ekar ditzakete. Arazoa bertan dago, komertzioari ez zaiola komeni produktuaren alde txarrak publikora ateratzea, bestela erosleek ez dute erosiko eta gutxiago ekoiztu beharko dute, beraz ekonomiaren erabaki hartzaileetako bat familiak dira.



Beste kasu bat da, orain ari dena zabaltzen berria, normalean erosten ditugun desodoranteak, zenbait produktu kimiko dituztela eta zenbait jakintsuen ustetan honek minbiziak eragiten dituela besape inguruan. Desodoranteak egiten dituen enpresari ez zaio komeni jendearen ahotara zabaltzea, baina farmazia eta produktu naturalak saltzen diren dendei aldiz, bai. Beraz, batzuentzat komenigarria dena, besteentzat ordea, ez.



Kremaren adibidera bueltatuz, garai batean, pertsona batek soilik egiten zituen kremak, egun aldiz, pertsona batek baino gehiagok egiten dute lana. Batzuk krema sortuko dute makina bitartez, besteek potoa, inguruko kaxa, diseinua …  ez da berdina krema banan-banan egitea ala makina bidez sortzea. Bien arteko aldea erabilitako ekoizpen-metodoan edo teknologian dago. Bietan lana eta kapitala ekoizpen-baliabideak erabiltzen dira, baina faktore hori modu ezberdinean erabiltzen da. Gaur egun denbora berdinean, produktu gehiago sortu daitezke, beraz ekoizpena handiagoa izango da.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.